Monday, February 29, 2016

Hello People!!!

So we had yet another amazing week and like seriously everything is going super well here!! We had the baptism of Karina or Alma and it was awesome. She has gone thru a lot and it has been amazing to see the changes that she has made in her life!! Im not gonna lie she has had a lot of trials and i can honestly say that satan is working really hard on those who choose to be baptized but it was awesome to see that after all of this time she was able to do it and the confirmed a member on sunday!!

We also had a ward activity this week that we played Minute to Win It and i was thinking about all of the times that we used to do that back home but it was awesome and we had a really good turn out!! However there is some bad news this week!! Nancy one of our prime investigators that was going to get baptized this week....well shes not going to now because her husband cheated on her this week and she got really depressed and smoked and drank coffee and yeah she is just really depressed right now and so we are just gonna give her some time to shake it off and also continue to visit her!!

Some good news is that we also put two new baptismal dates for the 11th of march and they seem really excited and also Citlali an investigator we have asked me to baptize her on the 12th of March so things are going really good and life is great here in Parajes!!

Anyways I hope that all goes well this week with soccer tryouts and that everyone is doing good!! Mom i also thought of something you could send in my package and that would be sunblock cuz like yeah im starting to look like a lobster again haha jk!! I love you all and Juarez is cool!! THis week we ran out of gas and ive been showering with cold water for the last 3 days and like half screaming whenever the water hits me but all is well and im loving the mish!!

Have a great week and Keep It Real!!

Love Elder Imlay

Monday, February 22, 2016

Hello All
Well to be honest this has probably been one of the greatest weeks in the mission!! We saw so many miracles and are going to be able to see lots of baptisms before the end of the cycle. So to start off we had 9 investigators in the Sacrament Meeting yesterday, 4 of which have baptismal dates!! Karina is staying strong and is excited for her baptism that is gonna happen this week on Saturday!! We were also able to put a Baptismal Date with an investigator and her grandson for the 5th of March and then we were also able to put another date for the 12th of march with a joven (youth) that we have!! But it was just awesome because the baptism that we have for March 5th is somebody that we have been teaching for a long time well like 3 months and she is super awesome like since the day we met her she has wanted to get baptized but because she was living with somebody in uniĆ³n libre which is like living with somebody without being married to them she couldnt be bapitzed!! However this last week she made the decision that she was going to move out and after lots of prayers she is finally going to move out tomorrow and be able to be baptized!! Her husband also wants to be baptized and her daughter and the daughters husband too!! Actually like this whole family wants to get baptized and it will require a little bit of work but literally i love this family and i know that they are going to be amazing!!

It was so awesome to see like all 10 of them this week at church and just see how much they have changed in so little time!! I can honestly say that the gospel changes lives!! Before the mish i honestly didnt know that because well growing up in the church my whole life i didnt really see how it changed my life because it was always a part of me!! However being out here and seeing it change the lives of others has really helped me to appreciate it more and understand how lucky we all are to have the gospel in our lives!!

It sounds like all of you are doing really good and yes The Papa (Pope) did come to Juarez and you would have had to been living under a rock to not know that he came haha!! It was super funny because all of the billboards were all pictures of him and yeah it was just hilarious!! Sadly i did not get to meet him but nonetheless it was pretty awesome!! All is well here In Juarez and I am loving life!!
Elder Imlay

Monday, February 15, 2016

Hello World,

How is everyone today?? This week was amazing...we had 7 investigators in sacrament meeting yesterday and holy shannigan they are all awesome!! Our investigator Karina is staying strong and is excited for her baptism on the 27th. She has gone through a lot but truly loves the church and also invited her sister to come with her on sunday and yeah it was just awesome to see all of our investigators at church yesterday!!

It was crazy this week cuz we literally had like no time to work in our area. We were in the offices like all week in meetings because the dynamic of the mission is now gonna change and the assistants now wont be in the offices as much and we will receive all of the announcements directly from Pres derbez from here on out!! The mission is flying by and it somewhat scares me to think that i am going home in a little more than 5 months!! I am loving the mish and it is really starting to be awesome here in Parajes like seriously i love being in this area!!

I had a rather scary moment this week one  morning when i was turning on the boiler (water heater). I went outside to light it with the lighter that we have but for some reason some gas had leaked out so when i turned it on it like exploded a little bit and like burnt some of my arm hair off.  However I also think it was a tender mercy because usually when i light the boiler i have my face down their to make sure its lit but that time for some reason i didnt and thank goodness i didnt because it would have burnt my face off haha!!

Anyways it sounds like im gonna have to start learning how to snowboard cuz apparently thats all you guys do haha!! I love you guys and thanks for the update on everything!! Happy Valentines day and Presidents day!! Oh and the ring i sent kennedy i found on a website but dont tell her that haha!! You guys rock and hope you have a great week!! Nos Vemos!!

Elder Imlay

PS The picture is of me trying to look fat!

Monday, February 8, 2016

Hello Fam!!

First things first....a big shoutout to my Broncos for being the best team in the league!!

This week was awesome and we just worked so freaking hard and saw some awesome miracles happen here in the area!! So to start we were just able to find a bunch more people this week and we had like 4 investigators in church yesterday.  The biggest news of the week is that we were able to put a Baptismal date with one of our investigators named Karina and wow it was just awesome cuz Karina has quite the story but her circumstances have finally changed and she is amazing and is super excited for her baptism on the 27 of February!! We had some meetings this week with Pres Derbez and with the Stake Presidency and it was just really awesome i feel super animated for these last 5 and a half months that i have to work here!! Its been super hard and my face has turned from white to red to pink to orange to a pinkish white now but its been awesome haha!!

Thats a super crazy story about Stu!! Im in Juarez and to the date nothing that crazy has happened to me so im gonna go knock on wood right now so that doesnt happen to me!! We have a lot of promise here in Parajes and are just excited for the future!! Elder Lenis is super cool and we are just working our butts off!! We got here to the mission together and just wanna give it our all!!

I love it here and its flying by!! I love you all and Stay Fly!!

Elder Imlay

Cameron and Elder Lenis.....Micajah M. found him on InstaGram before Cameron left on his mission and now they are companions!

Monday, February 1, 2016

Hello Team!!

So its been a week of thrills and sadness and happiness and a new comp and yeah its been pretty crazy here in Parajes!! Big news of the week!! Elder Mellado had changes to Puebla (his house)!! And you are not going to believe who my new comp is (especially if your name is Micajah Milne) because my new comp is Elder Lenis (the colombian) haha!! Hes coming in as the other Zone Leader with me and its gonna be crazy haha!! The assistants called us last night and when they told us i honestly couldnt believe it but hahah its gonna be sick!!

As far as the work goes we were able to find a few new investigators but the new hour to enter church here has been a doosy cuz we go at 9 and people are freaking lazy haha but its good we just gonna keep working and see what happens!!

However i did get a pretty awesome call the other day from one of my converts in my old area telling me that she is doing good and going to institute and is the Young Womens Pres in her ward at the age of 21 so that was a super emotional booster and yeah just really helped me!! Like literally there is nothing like helping somebody come closer to christ and see the progress of people when they truly have the desire like seriously i can literally say there is nothing that makes me happier than to see investigators in church and know that my converts are strong in the church!!

Also its been pretty awesome this week because we have been just eating a ton because my comp is going home and everyone just wanted to give us food hahah!! We went to a restaurant buffet this morning with some of our investigators and yeah it was freaking awesome like a total Denny's but Mexican Style!! Also here is a foto that i took because this one family said that i looked like the child from Sixth Sense!! I dont see it but what do you guys think?? Anyways i love you guys and it sounds like you are doing great!! Besos!!

Elder Imlay